Укупно приказа странице

Šarene Indijanke


Indijaneri ili Indijanke? Indijanke, tako piše. Napisala meni Zoka lično! To je ona komšinica čiji recepti preovladavaju u mojoj svesci. Sećam se da smo bile kod mene, verovatno sam nešto radila pa je ona upisala taj, i još jedan recept.
Ona ih priprema sa drugačijim filom, u litar mleka, doda 300 g šećera, 2 kesice vanilin šećera i kutiju gustina, kad se ohladi, sjedini to sa umućenim margarinom. 
Kad sam razmišljala o ovom receptu, i pripremi, zamislila sam ih da mi budu šerene. 
I.... zašareniše se Indijanke moje.

Sastojci za keksiće:

  • 7 jaja
  • 280 g šećera
  • 400 g brašna
  • kesica praška za pecivo
  • 20 g kakao praha
Sastojci za fil:
  • 800 ml mleka + 200 ml
  • 4 žumanca
  • 12 kašika šećera
  • kesica pudinga sa ukusom vanile
  • kesica pudinga sa ukusom čokolade
  • 8 kašika brašna
  • 250 g margarina
Postupak: 

Mutiti mikserom 7 belanceta dok masa ne postane čvrsta. Postepeno dodati šećer uz neprestano mućenje. Kad masa postane sjajna, čvrsta i glatka, dodati žumaca i nastaviti sa mućenjem. Nakon par minuta, kada se sastojci sjedine, isključiti mikser, dodati brašno i prašak za pecivo, uključiti mikser na najmanju brzinu i nastaviti lagano sa mućenjem još minut-dva, dok se sastojci dobro ne izmešaju. Pleh obložiti pek-papirom, kašičicom vaditi masu i sipati na papir.


Napomena: 
Masa se razliva nakon stavljanja, veličina keksića zavisi od veličine početne mase. U početku sam stavljala po punu kašičicu mase pa su mi keksići bili malo veći nego što sam zamislila. Polako sam smanjivala i došla do željene veličine sa pola napunjene kafene kašičice. Oblik i veličina prilikom sipanja podseća, mene, na zrno boba.


Keksići se peku oko 10 minuta na 200 C. Nakon potrošene 2/3 svetle mase, u istu dodati kakao, kašikom sjediniti i nastaviti sa oblikovanjem i pečenjem keksića, tamne boje. 

Fil:
400 ml mleka staviti da provri. Umutiti kašikom 2 žumanca sa 6 kašika šećera. Dodati 4 kašike brašna,  kesicu pudinga sa ukusom vanile i oko 100 ml hladnog mleka da se masa sjedini i postane kašasta. Kad mleko počne da vri, lagano sipati, uz neprestano mešanje, puding-masu i kuvati na laganoj vatri oko 4-5 minuta, dok ne postane čvrsta. 
Za dobijanje tamnog fila, postupak je isti, samo umesti pudinga sa ukusom vanile, dodati puding sa ukusom čokolade. 
Kad se filovi potpuno ohlade, umutiti margarin, dodati po pola mase margarina posebno u svetli i u tamni fil i izmešati mikserom ili varjačom dok se fil ne sjedini sa margarinom. 

Staviti žuti fil u špric za tulumbe, na tamni keksić istisnuti masu po sredini, poklopiti drugim keksićem i manji deo fila staviti preko keksa za poklapanje. Postupak ponoviti sa tamnim filom i svetlim keksićima. 



Napomena:
Od ove mase ispadne mnogo keksića. Isti mogu, još dok su mlaki, da se zamrznu i ostave za neku drugu priliku, za neko drugo filovanje. Kad sam kod fila, količina koju sam pripremila bila je dovoljna za filovanje cele ture keksića. U koliko bi se deo keksića zamrzavao, dovoljno bi bilo da se skuva samo žuti fil i u polovinu istog ubaci otopljena čokolada. 



Indijaneri. Indijanci. Indijanke. Indijanska. Rundek! 

Коментари

  1. Milena, divan recept.Uvijek se obradujem kad vidim da si objavila neku novu slasticu. Pritom svaki od recepata ima neku posebnu notu koju ti popout melodije upakuješ u čaroliju ukusa. Što ih čini posebnim. I uvijek su propraćeni divnim slikama i odličnom muzikom.
    Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala od srca draga moja imenjakinjo. Šaljem ti tople pozdrave iz prohladnog Bora.

      Избриши

Постави коментар

Popularni postovi