Укупно приказа странице

Prhke mak kiflice


Onog trenutka kada je Zoka sa bloga Cooking whit Zoki objavila recept za ove kiflice, ja sam znala da su one prve na listi za pravljenje, čim dođem do slobodnog vremena. Mak obožavam, a ove kiflice deluju odlično, na prvi pogled, i na prvo čitanje.
I naravno, fenomenalne su, definitivno ulaze u spisak omiljenih poslastica sa makom. Sledeći put, kad budem pripremala ovo testo i ovaj fil, porbaću od istih da pripremim štrudlu. 


Sastojci:
  • 375 g brašna
  • pola kesice praška za pecivo 
  • 150 g margarina nasečenog na kockice (Zoka je pripremala sa maslacem, verujem da su još lepše, kad su sa margarinom ovako lepe)
  • 1 jaje
  • 60 g šećera u prahu
  • 50-100 ml mleka(u originalnom receptu ide 75 ml, meni je bilo potrebno 50ml, verovatno zbog malo većeg limuna i krupnijeg jajeta, zato sam i stavila ovaj opseg) 
  • korica i sok od pola limuna
Fil:
  • 200 g melvenog maka
  • 100 ml mleka
  • 100 g šećera
  • korica od pola limuna
Za posipanje:
  • 30 g šećera u prahu 
  • kesica vanilin šećera
Priprema:

Pomešati brašno, prašak za pecivo i šećer u prahu, pa dodati margarin isečen na kockice. Rukama utrljati margarin i brašno dok se ne dobije mrvičasta smeša. Zatim tome dodati jaje, sok i koricu pola limuna, vrlo malo mleka i početi sa mešenjem. Testo treba da postane čvrsto i glatko, da se odvaja od vanglice. Količina mleka zavisi od količine soka od limuna, pa i od veličine jajeta, kao što sam i navela u sastojcima. U mom slučaju bilo je dovoljno 50 ml mleka da testo dobije glatku formu i da se odvaja od ruku i vangle za mešenje. 
Testo podeliti na 3 dela. Svaki deo oblikovati u loptu a zatim istu rastanjiti u krug prečnika oko 15 cm(da bi se kasnije lakše razvilo), uviti u foliju i ostaviti u frižider. Postupak ponoviti i sa preostala dva komada testa. Pripremljene ploče ostaviti u frižider najmanje sat vremena, da se testo ohladi. 
U međuvremenu pripremiti fil. Mleko sa šećerom staviti da provri, skoliniti sa vatre, dodati mleveni mak i koricu limuna i sve izmešati. Ostaviti fil da se potpuno ohladi. 


Nakon isteklog vremena od sat vremena, izvaditi jednu ploču od testa(preostale dve ostaju u frižideru), posoliti brašnom radnu površinu i na njoj rastanjiti testo do prečnika oko 35 do 38 cm. Debljina rastanjenog testa treba da bude oko 1 do 2 mm. Trećinom hladnog fila premazati celu površinu testa, osim dela pored ivice testa(ostaviti nefilovano oko 1 cm). 

Testo nožem naseći na 16 dela i od svakog formiranog pera umotati kiflicu. 


Kiflice ređati u pleh obložen pek papirom. Postupak ponoviti i sa preostale dve ploče od testa.  Kiflice peći na 175 C oko 15-20 minuta u zavisnosti od jačine grejača( treba da ostanu bele). 
 

Mlake kiflice posipati šećerom u prahu pomešanim sa vanilin šećerom.




Коментари

  1. Zaista mi je drago da su ti se kiflice dopale..ja sam ih pravila u desetak dana dva puta i sad ću, za našu slavu, opet da ih pravim...Hvala, još jednom i neka su vam prijatne:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kiflice su, kao što sam predpostavila čim sam videla i pročitala recept, FENOMENALNE. Pored odličnog ukusa i izgleda, one i kad odstoje dan, dva ne menjaju ukus. Lep provod i srećna slava, unapred :-) Razmišljala sam da ih i ja da ih pravim za slavu, samo posne, da izbacim jaje. Probacu ovih dana da vidim kakvo će testo da ispadne. Veliki pozdrav!

      Избриши

Постави коментар

Popularni postovi